Ir al contenido principal

MODELS ANTROPOLÒGICS DE L’EDUCACIÓ

Anàlisi del documental Camino a la escuela

         

           Guionet, E. (2013). [Fotografia]. caminoalaescuela.com. Recuperat el 27 de febrer de 2021 de http://www.caminoalaescuela.com/fotografias/ 



Com ja he esmentat, el darrer dia de classe vam mirar un documental anomenat Camino a la escuela. 

En aquests ens trobàvem amb la situació que tenien els nens més desfavorits per poder rebre una educació mínima. Els nens que sortien al documental havien nascut als seus poblats, però per anar a l’escola havien de recórrer cada dia un llarg camí, ja que només hi havia escoles en alguns llocs determinats. Tots els dies els nens es preparaven per passar hores caminant, havien de recórrer molts quilòmetre per arribar a l’escola i el trajecte no sempre era fàcil. La majoria d’ells no tenia transport, per tant havien d’anar a peu, fet que augmenta el risc del trajecte. Tot i les grans dificultats que tenien aquests nens, ells mantenien la il·lusió d’anar a l’escola, d’aprendre i sabien que era molt important per a ells, tant com per a arriscar la vida en un viatge diari fins a l’escola. 

Crec que aquest documental és un exemple de les coses que tenim i no valorem. Aquests nens han de sacrificar moltes hores, han de posar en perill les seves vides, per poder accedir a una educació i no els importa, al contrari. En canvi, nosaltres hem nascut a un món amb oportunitats, facilitats, i no fem més que queixar-nos. Molts nens no volen estudiar, desaprofiten el temps a classe i amb això el regal de l’educació. Crec que un cop de realitat com és aquest documental és necessari per adonar-nos de la sort que tenim.


Font: PLISSON, Pascal. ​Camino a la escuela. ​[Documental]. Contracorriente films, 2015. Disponible a: https://www.youtube.com/watch?v=DvMt2bNRaB4 

Comentarios

Entradas populares de este blog

DIVERSITAT I INCLUSIÓ

Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu: El decret 150/2017  el podem trobar al PEC del centre i té tres punts principals:  -  Tots els alumnes són subjectes de l’atenció educativa que regula aquest Decret. -  Els alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) s’escolaritzaran en centres ordinaris. (Obert a excepcions) - Regula l’atenció educativa en totes les etapes educatives i en cadascun dels ensenyaments, inclosa la transició a la vida adulta. Per garantir la inclusió el Decret 150/2017 proposa un ensenyament amb el model d’aprenentatge DUA i divideix l’ensenyament en tres xarxes: D’aquesta manera el decret proposa un model que maximitza les oportunitats d’aprenentatge per tothom. Font:  Generalitat de Catalunya. (2017, 23 octubre).   Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu . xtec.gencat.cat. Recuperat el 22 de març de 2021 de...

DISCRIMINACIÓ I INCLUSIÓ SOCIAL

Extreta de:  www.rufinos.org Pel·lícula  "Mala  Hierba ": L'altre dia a classe vam veure la  pel·lícula  francesa "Mala  Hierba ", de  Paiva  films (2018). En aquesta  pel·lícula  el protagonista,  Wael , és l'encarregat d'educar a uns alumnes problemàtics. Ell representa la gran referència que suposa un docent en la formació dels alumnes, i podem veure diverses situacions on les males experiències o bé la mala influència  d'algun  company poden generar problemes dintre de l'aula. Com ha docents hem de ser capaços de reconduir aquests problemes, hem de buscar l'origen d'aquests i posar solució. Hem d'ensenyar als alumnes a expressar-se sense por, a contar el que els preocupa, a demanar ajuda i a respectar als altres i les seves situacions. Hi ha una frase de la  pel·lícula  que m'ha captivat, i no oblidaré mai, és la següent: ''No  hay   malas   hierbas  ni  hombres   malos , tan...

RELACIONS INTERGENERACIONALS (2)

Extreta de:  www.lavozdegalicia.es Article “El reto de la soledad en la vejez.”: La importància de les relacions socials en la vellesa, així com la seva influència en la salut i el benestar, ha estat àmpliament estudiada des de fa dècades. Durant la nostra vida la xarxa social, el suport social i la participació social es transforma segons el moment que ens trobem. Cada cop importa més tenir bones relacions que no moltes, ja que les bones relacions són les que realment influeixen positivament en tu, i la resta són coneguts que en algun moment han format part de la teva vida. La soledat no es pot definir d'una  única  manera  sinó  que té moltes definicions que  són  complementaries entre elles, però en la vellesa té conseqüències que no ens arribem a imaginar. La  soledat  augmenta el risc de mortalitat i aproximadament un 40 % de la població que viu sola fa  referència  a persones majors de  seixanta-cinc  anys. Viure sol...