Font: Anònim. [Il.lustració]. (2018, 11 juliol). Recuperat l’1 de març de 2021 de https://www.unir.net/educacion/revista/la-inclusion-en-el-aula-y-el-valor-de-la-amistad-un-tandem-ganador/
El tema que jo he escollit ha estat la inclusivitat a les escoles catalanes. Les tendències actuals ens estan apropant cada cop més a un sistema inclusiu, on ser diferent està normalitzat i no és un impediment per aprendre.
La diversitat és l’eix principal d’aquest sistema inclusiu que planteja la Generalitat de Catalunya, el 2016.
Aquest ens parla d’una escola inclusiva amb els seus principis, dimensions i fonaments. En la meva opinió, i de la mateixa manera que opina l’autor del text, crec que l’única via que existeix per una educació equitativa implica seguir aquests principis. S’ha de normalitzar ser diferent, i qui ho és ha de tenir dret a ser educat, de la mateixa manera que s’educaria a un altre nen, però destinant recursos individualitzats per cada nen. No tots som iguals i tenim unes necessitats específiques d’aprenentatge, per tant coincideixo amb la necessitat de personalitzar l’aprenentatge.
Finalment m’agradaria remarcar que m’ha cridat l’atenció el Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA)*, ja que proposa atendre la diversitat de l’alumnat i, des del principi, crear dissenys flexibles per a tots els estudiants. I a més, redueix les barreres, proporciona suports, adaptacions i manté altes expectatives per a tots.
*Desenvolupat pel Center for Applied Special Technology (Centre de Tecnologia Especial Aplicada, CAST)
Font: GENERALITAT DE CATALUNYA, 2016. De l’escola inclusiva al sisstema inclusiu. [En línia] [13 de febrer del 2021] Disponible a: http://www.ceice.gva.es/documents/169149987/169674891/Escola_inclusiva_sistema_inclusiu.pdf/9afebfc0-4fe8-432a-919c-20bf2c826718
Comentarios
Publicar un comentario