Ir al contenido principal

TENDÈNCIES ACTUALS EDUCATIVES



Font: Anònim. [Il.lustració]. (2018, 11 juliol). Recuperat l’1 de març de 2021 de https://www.unir.net/educacion/revista/la-inclusion-en-el-aula-y-el-valor-de-la-amistad-un-tandem-ganador/


El tema que jo he escollit ha estat la inclusivitat a les escoles catalanes. Les tendències actuals ens estan apropant cada cop més a un sistema inclusiu, on ser diferent està normalitzat i no és un impediment per aprendre. 

La diversitat és l’eix principal d’aquest sistema inclusiu que planteja la Generalitat de Catalunya, el 2016. 

Aquest ens parla d’una escola inclusiva amb els seus principis, dimensions i fonaments. En la meva opinió, i de la mateixa manera que opina l’autor del text, crec que l’única via que existeix per una educació equitativa implica seguir aquests principis. S’ha de normalitzar ser diferent, i qui ho és ha de tenir dret a ser educat, de la mateixa manera que s’educaria a un altre nen, però destinant recursos individualitzats per cada nen. No tots som iguals i tenim unes necessitats específiques d’aprenentatge, per tant coincideixo amb la necessitat de personalitzar l’aprenentatge. 

Finalment m’agradaria remarcar que m’ha cridat l’atenció el Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA)*, ja que proposa atendre la diversitat de l’alumnat i, des del principi, crear dissenys flexibles per a tots els estudiants. I a més, redueix les barreres, proporciona suports, adaptacions i manté altes expectatives per a tots.

*Desenvolupat pel Center for Applied Special Technology (Centre de Tecnologia Especial Aplicada, CAST)



Font:  GENERALITAT DE CATALUNYA, 2016. De l’escola inclusiva al sisstema inclusiu. [En línia] [13 de febrer del 2021] Disponible a: http://www.ceice.gva.es/documents/169149987/169674891/Escola_inclusiva_sistema_inclusiu.pdf/9afebfc0-4fe8-432a-919c-20bf2c826718


Comentarios

Entradas populares de este blog

DIVERSITAT I INCLUSIÓ

Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu: El decret 150/2017  el podem trobar al PEC del centre i té tres punts principals:  -  Tots els alumnes són subjectes de l’atenció educativa que regula aquest Decret. -  Els alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) s’escolaritzaran en centres ordinaris. (Obert a excepcions) - Regula l’atenció educativa en totes les etapes educatives i en cadascun dels ensenyaments, inclosa la transició a la vida adulta. Per garantir la inclusió el Decret 150/2017 proposa un ensenyament amb el model d’aprenentatge DUA i divideix l’ensenyament en tres xarxes: D’aquesta manera el decret proposa un model que maximitza les oportunitats d’aprenentatge per tothom. Font:  Generalitat de Catalunya. (2017, 23 octubre).   Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu . xtec.gencat.cat. Recuperat el 22 de març de 2021 de...

DISCRIMINACIÓ I INCLUSIÓ SOCIAL

Extreta de:  www.rufinos.org Pel·lícula  "Mala  Hierba ": L'altre dia a classe vam veure la  pel·lícula  francesa "Mala  Hierba ", de  Paiva  films (2018). En aquesta  pel·lícula  el protagonista,  Wael , és l'encarregat d'educar a uns alumnes problemàtics. Ell representa la gran referència que suposa un docent en la formació dels alumnes, i podem veure diverses situacions on les males experiències o bé la mala influència  d'algun  company poden generar problemes dintre de l'aula. Com ha docents hem de ser capaços de reconduir aquests problemes, hem de buscar l'origen d'aquests i posar solució. Hem d'ensenyar als alumnes a expressar-se sense por, a contar el que els preocupa, a demanar ajuda i a respectar als altres i les seves situacions. Hi ha una frase de la  pel·lícula  que m'ha captivat, i no oblidaré mai, és la següent: ''No  hay   malas   hierbas  ni  hombres   malos , tan...

RELACIONS INTERGENERACIONALS (2)

Extreta de:  www.lavozdegalicia.es Article “El reto de la soledad en la vejez.”: La importància de les relacions socials en la vellesa, així com la seva influència en la salut i el benestar, ha estat àmpliament estudiada des de fa dècades. Durant la nostra vida la xarxa social, el suport social i la participació social es transforma segons el moment que ens trobem. Cada cop importa més tenir bones relacions que no moltes, ja que les bones relacions són les que realment influeixen positivament en tu, i la resta són coneguts que en algun moment han format part de la teva vida. La soledat no es pot definir d'una  única  manera  sinó  que té moltes definicions que  són  complementaries entre elles, però en la vellesa té conseqüències que no ens arribem a imaginar. La  soledat  augmenta el risc de mortalitat i aproximadament un 40 % de la població que viu sola fa  referència  a persones majors de  seixanta-cinc  anys. Viure sol...