Ir al contenido principal

MODELS DE FAMÍLIA I LA SEVA INFLUÈNCIA EN EDUCACIÓ

 



Font: Bitácora, I. (2019, 19 novembre). DIFERENTES TIPOS DE DEMANDA Y CÓMO PUEDE ACTUAR LA FAMILIA (II PARTE). Instituto Bitácora. Recuperat el 15 de març de 2021 de: http://institutobitacora.org/familia-demanda-ii 



Documental “Amb ulls de nen. Models familiars.” de TV3.

Aquest documental parla de la realitat en la qual ens trobem avui dia, quan ens referim als models de família. En el passat la família tenia una estructura marcada, i socialment acceptada. La família es componia sempre per un pare, una mare, i els fills, i aquesta havia de ser per tota la vida. Els divorcis i les infidelitats s'ocultaven i les relacions entre persones del mateix sexe no estaven acceptades. A més els fills havien de ser del pare i la mare, i en cas contrari no es consideraven fills, sinó que alguns cops s'anomenaven bastards.

Avui en dia, els models de famílies són molt amplis, trobem des de parelles homosexuals amb fills, fins a famílies monoparentals, ja sigui per divorci com per adopció. Aquest documental té l'objectiu de donar visibilitat a la diversitat en els models de família i estandarditzar-los. Podem veure com molts nens parlen de l'estructura de la seva família i a més ens endinsarem en dues famílies:

  • Jordi i Pau viuen amb la mare, els seus pares estan separats, però el pare ve molt sovint a veure'ls. Els pare i la mare dels nens es van divorciar perquè el pare s'havia fet homosexual, però amb els anys han aconseguit mantenir una bona relació.
  • Tigise viu amb la seva mare i la seva germana, ambdues són adoptades i formen una família femenina, perquè tot són noies.
A l'aula hem de fomentar la importància que té la família i els diversos models de família, hem d'educar els valors dels nens perquè puguin respectar la diversitat en tots els àmbits i donar a entendre que no hi ha una estructura familiar més bona que l'altra.


Font: TV3. (2014, 6 març). TV3 - Amb ulls de nen - Família. Models familiars. YouTube. Recuperat el 15 de març de 2021 de: https://www.youtube.com/watch?v=TOx0fg6u8XY

Comentarios

Entradas populares de este blog

DIVERSITAT I INCLUSIÓ

Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu: El decret 150/2017  el podem trobar al PEC del centre i té tres punts principals:  -  Tots els alumnes són subjectes de l’atenció educativa que regula aquest Decret. -  Els alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) s’escolaritzaran en centres ordinaris. (Obert a excepcions) - Regula l’atenció educativa en totes les etapes educatives i en cadascun dels ensenyaments, inclosa la transició a la vida adulta. Per garantir la inclusió el Decret 150/2017 proposa un ensenyament amb el model d’aprenentatge DUA i divideix l’ensenyament en tres xarxes: D’aquesta manera el decret proposa un model que maximitza les oportunitats d’aprenentatge per tothom. Font:  Generalitat de Catalunya. (2017, 23 octubre).   Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu . xtec.gencat.cat. Recuperat el 22 de març de 2021 de...

DISCRIMINACIÓ I INCLUSIÓ SOCIAL

Extreta de:  www.rufinos.org Pel·lícula  "Mala  Hierba ": L'altre dia a classe vam veure la  pel·lícula  francesa "Mala  Hierba ", de  Paiva  films (2018). En aquesta  pel·lícula  el protagonista,  Wael , és l'encarregat d'educar a uns alumnes problemàtics. Ell representa la gran referència que suposa un docent en la formació dels alumnes, i podem veure diverses situacions on les males experiències o bé la mala influència  d'algun  company poden generar problemes dintre de l'aula. Com ha docents hem de ser capaços de reconduir aquests problemes, hem de buscar l'origen d'aquests i posar solució. Hem d'ensenyar als alumnes a expressar-se sense por, a contar el que els preocupa, a demanar ajuda i a respectar als altres i les seves situacions. Hi ha una frase de la  pel·lícula  que m'ha captivat, i no oblidaré mai, és la següent: ''No  hay   malas   hierbas  ni  hombres   malos , tan...

RELACIONS INTERGENERACIONALS (2)

Extreta de:  www.lavozdegalicia.es Article “El reto de la soledad en la vejez.”: La importància de les relacions socials en la vellesa, així com la seva influència en la salut i el benestar, ha estat àmpliament estudiada des de fa dècades. Durant la nostra vida la xarxa social, el suport social i la participació social es transforma segons el moment que ens trobem. Cada cop importa més tenir bones relacions que no moltes, ja que les bones relacions són les que realment influeixen positivament en tu, i la resta són coneguts que en algun moment han format part de la teva vida. La soledat no es pot definir d'una  única  manera  sinó  que té moltes definicions que  són  complementaries entre elles, però en la vellesa té conseqüències que no ens arribem a imaginar. La  soledat  augmenta el risc de mortalitat i aproximadament un 40 % de la població que viu sola fa  referència  a persones majors de  seixanta-cinc  anys. Viure sol...