Ir al contenido principal

RELACIONS INTERGENERACIONALS



Extreta de: www.ccma.cat 




TV3. ​El dia de demà. La vellesa.

Com sempre ens han ensenyat des de ben petits, la vellesa és considerada l'última etapa de la vida. Per molts és una etapa benvinguda, però per altres és la font de la seva major preocupació. I és que el fet de no ser immortals i anomenar-la etapa final, molts cops no porta bons entesos.

Com tots els aspectes de la vida, la vellesa és una etapa que genera diversitat de pensament, de formes de viure-la, etc. Aquest fet produeix que les persones que arriben a la vellesa puguin veure-la d'una manera pessimista o ser positius, poden entendre-la com una etapa de calma o com una de desesperació, poden estar satisfets per arribar a la bellesa o penedir-se d'haver deixat de fer alguna cosa, o deixar alguna cosa enrere.

Una de les grans diferencies entre la gent pessimista i l'optimista és que aquests últims neguen la vellesa com l'última etapa de la vida, reivindiquen que volen seguir aprenent i creixent com a persones. Com a docents hem de fomentar l'aprenentatge en qualsevol etapa de la vida, i hem d'aprofitar la vellesa com una font d'aprenentatge on els nens poden trobar moltes respostes a les seves preguntes, en molts camps diferents.


Font: T. (2017b, julio 24). El dia de demà. CCMA. Recuperat el dia 9 de març de 2021 de:https://www.ccma.cat/tv3/el-dia-de-dema/




Comentarios

Entradas populares de este blog

DIVERSITAT I INCLUSIÓ

Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu: El decret 150/2017  el podem trobar al PEC del centre i té tres punts principals:  -  Tots els alumnes són subjectes de l’atenció educativa que regula aquest Decret. -  Els alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) s’escolaritzaran en centres ordinaris. (Obert a excepcions) - Regula l’atenció educativa en totes les etapes educatives i en cadascun dels ensenyaments, inclosa la transició a la vida adulta. Per garantir la inclusió el Decret 150/2017 proposa un ensenyament amb el model d’aprenentatge DUA i divideix l’ensenyament en tres xarxes: D’aquesta manera el decret proposa un model que maximitza les oportunitats d’aprenentatge per tothom. Font:  Generalitat de Catalunya. (2017, 23 octubre).   Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu . xtec.gencat.cat. Recuperat el 22 de març de 2021 de...

DISCRIMINACIÓ I INCLUSIÓ SOCIAL

Extreta de:  www.rufinos.org Pel·lícula  "Mala  Hierba ": L'altre dia a classe vam veure la  pel·lícula  francesa "Mala  Hierba ", de  Paiva  films (2018). En aquesta  pel·lícula  el protagonista,  Wael , és l'encarregat d'educar a uns alumnes problemàtics. Ell representa la gran referència que suposa un docent en la formació dels alumnes, i podem veure diverses situacions on les males experiències o bé la mala influència  d'algun  company poden generar problemes dintre de l'aula. Com ha docents hem de ser capaços de reconduir aquests problemes, hem de buscar l'origen d'aquests i posar solució. Hem d'ensenyar als alumnes a expressar-se sense por, a contar el que els preocupa, a demanar ajuda i a respectar als altres i les seves situacions. Hi ha una frase de la  pel·lícula  que m'ha captivat, i no oblidaré mai, és la següent: ''No  hay   malas   hierbas  ni  hombres   malos , tan...

RELACIONS INTERGENERACIONALS (2)

Extreta de:  www.lavozdegalicia.es Article “El reto de la soledad en la vejez.”: La importància de les relacions socials en la vellesa, així com la seva influència en la salut i el benestar, ha estat àmpliament estudiada des de fa dècades. Durant la nostra vida la xarxa social, el suport social i la participació social es transforma segons el moment que ens trobem. Cada cop importa més tenir bones relacions que no moltes, ja que les bones relacions són les que realment influeixen positivament en tu, i la resta són coneguts que en algun moment han format part de la teva vida. La soledat no es pot definir d'una  única  manera  sinó  que té moltes definicions que  són  complementaries entre elles, però en la vellesa té conseqüències que no ens arribem a imaginar. La  soledat  augmenta el risc de mortalitat i aproximadament un 40 % de la població que viu sola fa  referència  a persones majors de  seixanta-cinc  anys. Viure sol...