Ir al contenido principal

XERRADA D’EXPERTS (2)

 


Font: B. (s. f.). Psicopedagógico projects | Photos, videos, logos, illustrations and branding on Behance. Www.Behance.Net. Recuperat el 15 de març de 2021 de: https://www.behance.net/search/projects?search=Psicopedag%C3%B3gico




El treball amb famílies des d'una perspectiva sistèmica:

El passat 9 de març de 2021 vam assistir a la videoconferència de Cristina Asens, treballadora de l'EAP. Aquesta ens va explicar què és l'EAP, en què consisteix el programa d'habilitats parentals i quines eren les seves experiències.

En primer lloc cal aclarir que els EAP són equips d'assessorament i orientació psicopedagògic que donen suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l'alumnat i amb relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies.

Cristina ens va explicar que el projecte d'habilitats parentals té l'objectiu principal de detectar les necessitats que tenen les famílies. Ho fa mitjançant 9 sessions on els nens i els pares interactuen entre ells, i poden veure com actuen les altres famílies. Em va cridar l'atenció que aquesta tasca es fes en gran grup, ja que alguns cops ser observat t'inhibeix de comportar-te com ets realment.

Va haver-hi dos aspectes de la videoconferència que em van sobtar:

- Els pares participaven molt menys que les mares a les reunions, crec que és tan important que el pare participi com que ho faci la mare, tots hem d'aprendre a conviure i educar als fills de la millor forma possible.

- Ens va recalcar la importància de l'empatia i l'assertivitat. Per mi aquests conceptes són molt importants en la meva vida, els considero valors necessaris per viure en societat.


Font: Generalitat de Catalunya. (s. f.). EAP. XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Recuperat el 15 de març de 2021 de: http://xtec.gencat.cat/ca/serveis/sez/eap/

Comentarios

Entradas populares de este blog

DIVERSITAT I INCLUSIÓ

Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu: El decret 150/2017  el podem trobar al PEC del centre i té tres punts principals:  -  Tots els alumnes són subjectes de l’atenció educativa que regula aquest Decret. -  Els alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) s’escolaritzaran en centres ordinaris. (Obert a excepcions) - Regula l’atenció educativa en totes les etapes educatives i en cadascun dels ensenyaments, inclosa la transició a la vida adulta. Per garantir la inclusió el Decret 150/2017 proposa un ensenyament amb el model d’aprenentatge DUA i divideix l’ensenyament en tres xarxes: D’aquesta manera el decret proposa un model que maximitza les oportunitats d’aprenentatge per tothom. Font:  Generalitat de Catalunya. (2017, 23 octubre).   Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu . xtec.gencat.cat. Recuperat el 22 de març de 2021 de...

DISCRIMINACIÓ I INCLUSIÓ SOCIAL

Extreta de:  www.rufinos.org Pel·lícula  "Mala  Hierba ": L'altre dia a classe vam veure la  pel·lícula  francesa "Mala  Hierba ", de  Paiva  films (2018). En aquesta  pel·lícula  el protagonista,  Wael , és l'encarregat d'educar a uns alumnes problemàtics. Ell representa la gran referència que suposa un docent en la formació dels alumnes, i podem veure diverses situacions on les males experiències o bé la mala influència  d'algun  company poden generar problemes dintre de l'aula. Com ha docents hem de ser capaços de reconduir aquests problemes, hem de buscar l'origen d'aquests i posar solució. Hem d'ensenyar als alumnes a expressar-se sense por, a contar el que els preocupa, a demanar ajuda i a respectar als altres i les seves situacions. Hi ha una frase de la  pel·lícula  que m'ha captivat, i no oblidaré mai, és la següent: ''No  hay   malas   hierbas  ni  hombres   malos , tan...

RELACIONS INTERGENERACIONALS (2)

Extreta de:  www.lavozdegalicia.es Article “El reto de la soledad en la vejez.”: La importància de les relacions socials en la vellesa, així com la seva influència en la salut i el benestar, ha estat àmpliament estudiada des de fa dècades. Durant la nostra vida la xarxa social, el suport social i la participació social es transforma segons el moment que ens trobem. Cada cop importa més tenir bones relacions que no moltes, ja que les bones relacions són les que realment influeixen positivament en tu, i la resta són coneguts que en algun moment han format part de la teva vida. La soledat no es pot definir d'una  única  manera  sinó  que té moltes definicions que  són  complementaries entre elles, però en la vellesa té conseqüències que no ens arribem a imaginar. La  soledat  augmenta el risc de mortalitat i aproximadament un 40 % de la població que viu sola fa  referència  a persones majors de  seixanta-cinc  anys. Viure sol...